Mobil: +36-20-564-4415

: 1 / 5

Marina City Hotel

Törökország, Isztambul, Tengerpart, ***, Hotel

FEKVÉS A hotel Fatih városrészben található, körülbelül 1 km-re a Nagy bazártól és a Szultán mecsettől. ELHELYEZÉS A szobák légkondicionálóval, WIFI-vel, sík képernyős Tv-vel, saját fürdőszobával, hajszárítóval és tisztálkodási szerekkel felszereltek.  ÉTEL ÉS ITAL A hotel reggelivel foglalható. A vendégek kényelmét térítés ellenében egy bár is szolgálja.  SPORT ÉS SZABADIDŐ A vendégek kényelmét egy m...

Sabena Hotel

FEKVÉS A hotel Isztambul központjában található, ahonnan gyalog vagy tömegközlekedéssel megközelíthető a Kék mecset, a Nagy bazár, számos múzeum és nevezetesség. ELHELYEZÉS A hotel 30 modern díszítésű szobái légkondicionálóval, WIFI-vel, műholdas TV-vel, közvetlen telefonnal, zene lejátszóval, széffel, mini bárral és hajszárítóval felszereltek. A szobák mindegyikéből gyönyörű kilátás nyílik a teng...

Grand Ant Hotel

Törökország, Isztambul, Tengerpart, ***, Hotel

FEKVÉS A szálloda Isztambul városában terül el, mindössze 20 perces sétára a Nagy bazártól. A Fűszerbazártól 1,8 km-re, a Hagia Sophiától 2,2 km-re, míg a Taksim tértől 4,3 km-re fekszik. A legközelebbi metrómegálló 200 méterre található. ELHELYEZÉS 20 m2 alapterületű szobáinak mindegyike légkondicionálóval, WIFI-vel, Tv-vel, telefonnal, széffel, minibárral, hajszárítóval, és fürdőszoba/WC-vel rende...

Hétvége Isztambulban

Törökország, Isztambul, Körutazás, ****, Hotel

Út leírásINDULÁSI IDŐPONTOK: UTAZÁS: Turkish Airlines menetrend szerinti járatávalELHELYEZÉS: 2-3 ágyas szobákban, 4 csillagos szállodában ELLÁTÁS: reggeliPROGRAM 1.NAP: Találkozó a Liszt Ferenc repülőtéren az utaskísérővel, elutazás a Turkish Airlines járatával Isztambulba. A megérkezést követően transzfer a belvárosba, majd panoráma városnézés helyi idegenvezető segítségével. Buszunkból nézzük végi...

Naumpasa Konagi Hotel

Törökország, Isztambul, TAKSIM, Tengerpart, ****, Hotel

FEKVÉS Az új Hagia Sophia repülőtértől kb. 44 km-re fekszik, Isztambul történelmi városközpontjában, a Taksim negyedben. A 125 éves épület első tulajdonosa Naum pasa volt, aki Isztambul második legnagyobb színházának alapítója. ELHELYEZÉS 20 szobája közül a standard szobák franciaágyasak, 20 m2 alapterületűek, városra nézőek és légkondicionálóval, ingyenes WIFI-vel, teakészítési lehetőséggel, szat...

Nanda Hotel

Törökország, Isztambul, Tengerpart, ****, Hotel

Asur Hotel

Hotel Buyuk Keban

Beyazit Palace Hotel

Törökország, Isztambul, Tengerpart, ****, Hotel

Grand Ons Hotel

Törökország, Isztambul, Tengerpart, ***, Hotel

Isztambul Törökország leglátogatottabb városa, melyre az Atatürk nemzetközi repülőtéren keresztül a legegyszerűbb megközelíteni. Törökország hivatalos pénzneme a török líra. A legtöbb turista törekszik is arra, hogy líra legyen náluk, bár az eurót és a dollárt is át lehet itt váltani minden gond nélkül. Magyarországon csak kevés helyen találkozhatunk lírával a pénzváltóknál így a legegyszerűbb, ha eurót viszünk ki. Ennek az is az előnye, hogy kint annyit váltunk át amennyire szükségünk van és így biztos, hogy nem marad a végén nagyon sok a nyakunkon. Isztambulban nem kell azon aggódni, hogy nem találunk pénzváltókat, mert rengeteg van a városban. Ezeknek a nevük döviz. Mielőtt átváltjuk a pénzünket minden képen előtte járjunk utána a dolgoknak, hogy hol a legkedvezőbb a váltás.

A városban a forgalom hatalmas és zsúfoltság van mindenhol. Gyalogosként nagyon oda kell figyelni, hiszen az autósok Isztambulban nem igazából tartják be a szabályokat. Isztambulban turistaként nagyon egyszerű taxit szerezni, hiszen nyüzsögnek a városban. Ráadásul nagyon kedvezőek a tarifáik nem nevezhetőek drágának. Viszont nagyon oda kell figyelni arra, hogy ne csapjanak be. Mindig távolságra fizetünk a taxiban és nem az eltöltött időre, amit az autóban ülünk. A villamos az egyik legkedveltebb közlekedési eszköz, melyeket a turisták igénybe szoktak venni a városban. Nagyon gyorsak és elég pontosak, valamint nem jellemző rá a kosz és az igénytelenség sem. A leghosszabb bevásárló utcáján megy a nosztalgia villamos, mely nagyon izgalmas lehet.

A konnektorokhoz nincs szükség átalakító adapterre, hiszen megfelel az európai szabványnak. A hegyekben előfordulhat, hogy nincs térerő és e miatt nem tudunk telefonálni. Rengeteg internet kávézóba botolhatunk melyek elég kedvező áron működnek. Célszerű Isztambulban is bizonyos biztonsági óvintézkedéseket betartani a saját érdekünkben. Lehetőleg ne hordjunk sok értéket magunknál és csak a papírjaink fénymásolatai legyen, nálunk minden egyebet hagyjunk a szálloda széfjében.

Ha Törökországba utazunk, alapjáraton nem kell tartanunk semmilyen megbetegedéstől sem, de azért készüljünk fel bizonyos dolgokra és alap gyógyszerek legyenek nálunk, fejfájás, gyomorfájás vagy esetleg hasmenés ellen. Semmilyen speciális védőoltásra sincsen szükség a beutazás során. A rovarcsípés ellen is célszerű felkészülni és mindig óvni magunkat tőlük. Ugyan ez a helyzet a napsütés káros hatásival az ellen is mindig védekezzünk, naptejjel, kalappal és napszemüveggel valamint kerüljük el a déli tűző napot. Lehetőleg csak palackozott vizet fogyasszunk mely szinte bárhonnan beszerezhető. A gyümölcsöket és zöldségeket mi is mindig mossuk át, és ha csak mód van, rá akkor megpucolva fogyasszuk el őket. Hivatalosan Törökországban szükségünk van vízumra, melyet a repülőtéren meg is kapunk egy matrica formájában melyet az útlevelünkbe ragasztanak.

Isztambulban is ugyan arra a török mentalitásra számíthatunk, mint Törökországon belül bármerre. Ne felejtsük el meglátogatni a piacot és a helyi apró bazárokat, mert csodálatos kézzel készített portékákra tehetünk szert. Isztambulban is szinte már kötelező az alkudozás és ennek megfelelően kell vásárolni. Utcai árusoktól aranyat ne vegyünk meg, mert attól, mert aranyra hasonlít biztos, hogy nem az lesz. Ez igaz az órákra és az egyéb márkás holmikra is.